Camping Valverde - v/Luz -

Side 25

Der er gået nogle dage siden sidste opdatering - vi har fået vores Bil lavet (igen) - og dét kan godt betale sig at få det gjort i udlandet - enten det er i Spanien eller Portugal - både hvad pris og effektivitet angår . .  det kan det nok også andre steder - men nu er det lige disse 2 lande vi har erfaring med . .  derfor vil vi fremover ikke ha´ nogle betænkeligheder ved at få Bil lavet her - vil dog sige at vi nu har gode erfaringer med at få reparationer foretaget - på de lokale værksteder - som ikke hedder som f.eks. Mercedes - Suzuki - Ford - og hvad bilmærkerne ellers hedder - men det er vel det samme som hjemme i DK. -?

Anyway - Bilen er lavet - vore landsmænd er flyttet - vi har brugt tiden til at nyde småture - travet på Strandene - og de gamle bydele i Pêra og Alcantarilha - handle - vi har "storvasket" - og vi har pakket - og afregnet med Tak for denne gang - hvor vi igen har nydt en god måneds tid . . .
(og havde Nettet fungeret som det gjorde sidst - ja - så var vi blevet - for stedet/området - det centrale - ja - det passer os bedst - her er tæt til alt uden man skal ud at køre "langt" for at handle - og opleve ..  men - vi har altså "takket af" - og er flyttet til Luz - som vi jo kender fra 2011 . .

Sidste gang (2011-2012) viste vi en del fra Pladsen - (som vi har lagt på hjemmesiden) denne gang var vi rundt på HELE pladsen - som vi nu vil vise de af jer der har skrevet og spurgt . .  Pladsen er med græsarealer - og der er både parceller afgrænsede af hække - men også større græsplæner hvor man kan holde som man har lyst . . .!  Der er ændret en del p.g.a. ny ejer - der males - slibes - repareres - isættes nye døre til sanitetsbygningerne - der fældes - og fornyes ret meget . . .  det bliver mere og mere tiltalende alene i den tid vi var der denne gang .. !!
Bedst af alt (for os) er Internettet - der er en Restaurant på Pladsen - samt er der opholdsstuen - og en lille forretning også ..  i opholdstuen kan man sidde med sin PC - men vi har jo vores antenne - så vi sidder jo i Campingvognen og nyder Skype - samt arbejder på Nettet - så det er super - NU..:-)

Det var lidt hyggeligt at ankomme - og erfare at der igen boede et par som vi hilste på sidste år - og at de kunne kende os ..  :-))

For enden af pladsen - går det ret meget op - der oppe er en del Hytter - som vi denne gang agter os op til - det ligger højt - ja - men det fornemmer man ikke her på billedet (ikke endnu :-)) !!

Hytterne nede - i forskellige udformninger og materialer, tilhører Pladsen - og dermed til campister - hvor dem oppe på "hylderne" er til salg/langtidsleje/fastboende
her er vi på vej op - har passeret flere "hylder" - men der er flere hylder opad og her er vi nået ½-vejs op - og ser tilbage hvor vi kommer fra . .
vi er højt oppe nu - men kan komme endnu højere
herfra kan man begynde at se lidt af Havet
Havet til den ene side - og landskabet til den anden
endnu en "etage" op  - og udsigten er formidabel her ..
pladsen ligger dejligt - synes VI - men smag og behag er jo forskellig - vi kan godt lide Natur - både at se ud på - og færdes i - vi kan lide små byer som har hyggeligt miljø - og hvor man kan "indsnuse" atmosfæren som lokalbefolkningen bidrager med . . vi kan lide at man ikke hele tiden skal starte bilen for at "opleve" ..
Pladsen ligger et godt stykke mod Vest - nær Luz -. som ligger mellem Lagos´ fantastiske strand og  Burgau som også har en flot - "anderledes" strand . .  samt er det et ok udgangspunkt hvis man skal ud at se "Verdens ende" ved Sagres . .
et kig ned over pladsen og over mod den anden side af vejen - hvor der drysset en lille håndfuld huse opad bakken
her et nærbillede - Pladsen, nederst i billedet - og privatbebyggelsen på den anden side vejen
et "nærere" nærbillede .-)
Vi gik lidt rundt på "hylderne" - mellem husene - og bemærkede at "man" bor her fast - har så en Autocamper at rejse rundt i - men en basen er her - fik at vide husene er svære at få fat i - sjældent et til salg - så denne måde at bo på er vist populær . . det kan da kaldes frihed - her er intet at holde selv - man kan gå - og komme, som man vil
Ja - her ER flot - og det ER frihed - vi har prøvet noget lign. engang - men vi kan nu godt lide lidt mere "faste rammer"- :-))
vi går ned igen - faktisk fik vi dagens motion op og ned ad "bakken" her :-) - nede fik vi en rigtig  hyggelig snak med vore Naboer - Nordmænd - vi udvekslede Mailadresser - de kører i Autocamper - og er velkomne hos os når de kommer til DK (og vise versa) :-) jeg kommer vist ikke højere end Oslo - dertil kan jeg undgå Fjelde og Bjerge :-))